++mOst wElcOmE++

thanks fOr u all;)

~~ sign~~

╔══╗
╚╗╔╝
(¯`v´¯)
╚ . ¸.♥ U
(●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃)
/█\
/█\
✿❀✿❀❤
"FAMILIES"
"MOHD HAFIZAN"
"ALL FReNS"

~~fatIhah nazali,ain nadia,mimie melissa~~
H@FIB@h fOrever(",)
♫♫♪♫♫♫♪♫

Friday, May 18

abOut mOney

Betullah kate orang yang  "duit mengalir macam air"

bergerak laju ,xsempat nak pegang,xsempat nak simpan.
kadang-kadang dari jumlah yang banyak menurun jadi 0
 
nak cerita dalam kehidupan aku ni,duit setakat RM 50 mmg xkn sempat pegang sehari pun,bukan nak riak,bukan nak menunjuk tetapi realiti sekarang,sebabnya dunia yang semakin maju ni RM 50 macam dah RM 10,lagi2 perempuan macam saya kan pantang nampak barang la,kalau duit RM 50 dapat lah beli 2,3 barang kan..Perangai saya hari-hari membeli,pantang nampak kedai.,setiap kedai yang saya masuk akan keluar dengan satu barang..hehe,x kira tempat,pasa malam,mall,even gerai-gerai tepi jalan,kuatnya nafsu membeli saya tapi jarang sekali kalau dapat beli butik-butik mahal,memang den xmampu agy,nak beli mahal-mahal tnggu duit sendiri,hasil titik peluh sendiri baru lah best kan,cukup lah sederhana je sekarang ni sesuai dengan status pelajar

saya bukan anak orang kaya pun,bukan jugak anak jutawan,manusia biasa je. tapi mungkin rezeki saya murah, duit sentiasa ada,alhamdulillah,terima kasih kepada sponser duit bulanan saya;),,tapi kadang-kadang lepas beli barang baru timbul penyesalan,,
"aku beli tapi aku xpakai sangat pun"
baju yang saya beli kebanyakannya pakai sekali dua je, mungkin sebab saya nak pakai macam orang lain jugak,nak beli itu dan ini,,kate orang ikut trend walaupun saya xla pandai sgt dalam bab2 berpakaian ni,time rajin je saya berstyle sket kalau dah malas tu cukup just tudung arini  saya dengan  baju t-shirt with selipa je pg kelas..mungkin dekat usm ni saya mmg xbergaya..sesimple yang boleh je,baju-baju chantek yg saya beli tu pun just tuk kuar dengan hubby saya,,

yela bukan nak nunjuk kat orang kan cukup lah saya bergaya bila ada dengan hubby saya je kan ;))

Hari ni dah berjaya mengeluarkan sejumlah wang lagi dari ATM machine,mesti menangis meraung dah kad ATM saye kan sb selalu kena cucuk..ngeh,ngeh~~ tadi cakap kat hubby duit dah abes,takut jugak nak bgtahu sb semalam baru duit masuk,ari ni dh abes,,just imagine kan kuatnya nafsu membeli saya...nasib baik dah kawin ni berani sket nak mintak byk2 tapi time kapel ritu mintak jugak..hahaha,,,alhmdulillah dapat suami yang amat memahami jiwa isterinya yang mmg shopaholic nie.

fRom one of my fren(mimi) cakap ;  
"pembaziran itu suatu kesilapan"

pss : ni jela luahan hati saya buat malam nie,mungkin lepas ni saya akan muhasabah diri saya supaya lebih berjimat-cermat untuk masa hadapan yang cemerlang lagi terbilang  ^____^

No comments:

Post a Comment