10 years ago
~~ sign~~
╔══╗
╚╗╔╝
╔ (¯`v´¯)
╚ . ¸.♥ U
(●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃)
/█\ ♥/█\
✿❀•❤•✿❀❤
"FAMILIES"
"MOHD HAFIZAN"
"ALL FReNS"
~~fatIhah nazali,ain nadia,mimie melissa~~
H@FIB@h fOrever(",)
♫♫♪♫♫♫♪♫
Saturday, May 19
Friday, May 18
abOut mOney
Betullah kate orang yang "duit mengalir macam air"
bergerak laju ,xsempat nak pegang,xsempat nak simpan.
kadang-kadang dari jumlah yang banyak menurun jadi 0
nak cerita dalam kehidupan aku ni,duit setakat RM 50 mmg xkn sempat pegang sehari pun,bukan nak riak,bukan nak menunjuk tetapi realiti sekarang,sebabnya dunia yang semakin maju ni RM 50 macam dah RM 10,lagi2 perempuan macam saya kan pantang nampak barang la,kalau duit RM 50 dapat lah beli 2,3 barang kan..Perangai saya hari-hari membeli,pantang nampak kedai.,setiap kedai yang saya masuk akan keluar dengan satu barang..hehe,x kira tempat,pasa malam,mall,even gerai-gerai tepi jalan,kuatnya nafsu membeli saya tapi jarang sekali kalau dapat beli butik-butik mahal,memang den xmampu agy,nak beli mahal-mahal tnggu duit sendiri,hasil titik peluh sendiri baru lah best kan,cukup lah sederhana je sekarang ni sesuai dengan status pelajar
saya bukan anak orang kaya pun,bukan jugak anak jutawan,manusia biasa je. tapi mungkin rezeki saya murah, duit sentiasa ada,alhamdulillah,terima kasih kepada sponser duit bulanan saya;),,tapi kadang-kadang lepas beli barang baru timbul penyesalan,,
"aku beli tapi aku xpakai sangat pun"
baju yang saya beli kebanyakannya pakai sekali dua je, mungkin sebab saya nak pakai macam orang lain jugak,nak beli itu dan ini,,kate orang ikut trend walaupun saya xla pandai sgt dalam bab2 berpakaian ni,time rajin je saya berstyle sket kalau dah malas tu cukup just tudung arini saya dengan baju t-shirt with selipa je pg kelas..mungkin dekat usm ni saya mmg xbergaya..sesimple yang boleh je,baju-baju chantek yg saya beli tu pun just tuk kuar dengan hubby saya,,
yela bukan nak nunjuk kat orang kan cukup lah saya bergaya bila ada dengan hubby saya je kan ;))
Hari ni dah berjaya mengeluarkan sejumlah wang lagi dari ATM machine,mesti menangis meraung dah kad ATM saye kan sb selalu kena cucuk..ngeh,ngeh~~ tadi cakap kat hubby duit dah abes,takut jugak nak bgtahu sb semalam baru duit masuk,ari ni dh abes,,just imagine kan kuatnya nafsu membeli saya...nasib baik dah kawin ni berani sket nak mintak byk2 tapi time kapel ritu mintak jugak..hahaha,,,alhmdulillah dapat suami yang amat memahami jiwa isterinya yang mmg shopaholic nie.
fRom one of my fren(mimi) cakap ;
"pembaziran itu suatu kesilapan"
pss : ni jela luahan hati saya buat malam nie,mungkin lepas ni saya akan muhasabah diri saya supaya lebih berjimat-cermat untuk masa hadapan yang cemerlang lagi terbilang ^____^
Wednesday, May 16
Sejenak
::Jangan
berbangga denga pujian teman kerana sebalik pujian terdapat satu kejian::
Tadi terjumpa kata-kata ni mase duk usha-usha kata-kata hikmat,hurm tetibe aku dapat rasekan yg 70% daripada kata-kata ni betul la jugak.mungkin orang yang memberikan pujian kepada kite xseikhlas yang dia ucapkan kata pujian itu,munkin disebabkan kekurangannya dan melihat kelebihan yang ada pada kita then dia mengucap kata pujian sebaliknya di dalam hati tersembunyi perasaan yang kurang enak pada kita. tetapi kita jugak bukan bomoh,bukan ahli nujum,mungkin niatnya ikhlas,ape yang terkandung dalam kepala n hati orang kita tidak boleh baca kan melainkan hanya Allah s.w.t yang maha mengetahui niat-niat yang tersembunyi. Diharapkan perkara macam ni tak terlintas di dalam hati orang yang berada disekeliling aku dan ini juga peringatan buat diri aku supaya tidak ada di dalam hati aku untuk benci dan dengki kepada orang yang disekeliling.mudah-mudahan hanya sifat mahmudah lekat di dalam diri kita dan jauhi segala sikap mazmumah ;)
Tuesday, May 15
It abOut feeling~~
gaduh
, berperang,sedih, kecewa, suka n duka sentiasa bersamenya tapi hatiku tetap
enggak bisa kehilangannya,,,dia lah segala-gala kawan,kekasih dan suamiku...dia adalah suamiku yang
banyak mewarnai kehidupan ku,sentiasa mendengar segala luahan masalah tanpa jemu..terima kasih sayang di atas segalanya...walaupun
bergaduh sampai tahap perang dunia ke-3 namun hati ini tidak akan berubah,akan tetap mencintai dan
menyayangi dirimu,jauh di mate dekat dihati.
Pernahkah
si kekasih atau suami yang membelikan alat solek untuk anda???
Dalam kehidupan ni kadang-kadang bukan semua nya gembira kawan-kawan tapi malas
nak tunjuk kesedihan depan orang,,nak sedih sorang-sorang tapi kalau bahagia
mmg xdapat nk sorok,senyum sepanjang hari pun xpe...time badmood,byk kerja n
time perang2 baru la emosional siket...hehehe, biasalah xtnggu bile dah kawen, kapel
pun kadang-kadang ada jugak berperang Cuma bezanya sekarang kalau berperang xla lame sampai
berabad-abad,,trutama lepas dah jadi suami isteri ni,kurang sketlah bergaduh
kalau gaduh pun sekejap je then aku igt pesanan dari seorang rakan yang cakap “dah jadi isteri kalau gaduh ke ada salah faham kena cepat-cepat mintak
maaf sebab syurga kita di bawah tapak kaki suami” Begitu besar kan
dosa kalau bermasam lama-lama dengan suami,,aku cuba n try harder la skrg ni
xnak bg melarat lama-lama even kdg-kdg ego mengatasi segalanya...hehe,,kadang-kadangnya
punca dari aku yang manja,,,chewah manja ke....hehehe.
Ape-ape pun aku bersyukur dengan segala nikmat yang dikurniakan walaupun tidak sama seperti orang lain yang sentiasa dengan kehidupan yang mewah, bagi kami ,kami rela hidup dalam kesederhanaan asalkan tuhan kekalkan hubungan kami hingga ke akhir hayat dan kami tetap bahagia dan gembira dengan cara dan gaya kami sendiri..=)
pic Our first hOneymOon,,dekat je arOund Kuantan...hee~~but happy sangat2...thanks lOve =)
Laman Nurani =)
Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
Berdoalah
pada pagi ini... “YA ALLAH, kurniakanlah kesihatan padaku, Ya ALLAH
kurniakanlah kesihatan pada telingaku, Ya ALLAH kurniakanlah kesihatan pada
mataku, Ya ALLAH, aku berlindung kepada-Mu daripada kekufuran dan kepapaan, Ya
ALLAH, aku berlindung kepada-Mu daripada kesengsaraan azab kubur, tiada Tuhan
melainkan Engkau.” ...Amin ya rabbal 'alamin
Alhamdulillah,
hidup
di dunia yang penuh pancaroba mengajar kita erti
kesabaran,kekuatan
dan ketabahan
Ia
memerlukan pengorbanan yang sangat besar,
kita
sebagai manusia bukan hanya dilahirkan hanya untuk sekadar bersuka ria
tapi ada tanggungjawab yang di tugaskan kepada
kita...
mungkin
kerana hanya mengejar dunia kita alpa,lupa pada yang Esa
Setiap
pengorbanan akan disusuli dengan kejayaan ,Allah maha adil
“Barang siapa yang berusaha akan beroleh
kejayaan”,
Depend
on usaha,tawakkal dan doa setiap hambanya.
Monday, May 14
2012 first pOst ^__^
Alhamdullilah masih diberi kesempatan untuk hidup dibumi Allah yang indah ini,
tup,tup sudah tahun 2012 ,
aku akn cube membersihkan blog yang sudah lama tak dibersih,
kerana sibuk sangat sejak akhir2 ni lgpun aktif sgt dengan facebook terlupa dgn blog kesayangan,ngee~~
And now aku dh smpai half semester for this third year,happy sangat bcoz next sem dh final year..start today i will be
appreciate setiap detik yang akan mendatang ;)pss: i think enough for today,xOxO
Friday, December 2
hari nie...
Hari nie dah settle sume asaimen2 aku yang menyerabutkan
otak selame ni....
Nk tido puas2 utk sehari cOz next week before study week,i
need to prsent one more couse work and i have to record my teaching in front of
my freinds....huhu...the thing that i’m
shame a lot,lot....may god bless me,give me strong for that...
Yuhuuu, xtahu nak merapu ape cOz ptg ni sgt bosan,bosan n
bosan..malas nak study,studying but i will studying,tomorrow,next week or when
study week come.....tata...^____^
shape of my heart=)
Hmm, yeah, yeah
Baby, please try to
forgive me
Stay here don't put
out the glow
Hold me now don't
bother if every minute it makes me weaker
You can save me from
the man that I've become, oh yeah
Lookin' back on the
things I've done
I was tryin' to be
someone
I played my part, kept
you in the dark
Now let me show you
the shape of my heart
Sadness is beautiful
loneliness that's tragical
So help me I can't win
this war, oh no
Touch me now don't
bother if every second it makes me weaker
You can save me from the
man I've become
Lookin' back on the
things I've done
I was tryin' to be
someone
I played my part, kept
you in the dark
Now let me show you
the shape of my heart
I'm here with my
confession
Got nothing to hide no
more
I don't know where to
start
But to show you the
shape of my heart
I'm lookin' back on
things I've done
I never wanna play the
same old part
I'll keep you in the
dark
Now let me show you
the shape of my heart
Lookin' back on the
things I've done
I was tryin' to be
someone
I played my part, kept
you in the dark
Now let me show you
the shape of my heart
Lookin' back on the
things I've done
I was tryin' to be
someone
I played my part, kept
you in the dark
Now let me show you
the shape of my heart
Show you the shape of
my heart
Thursday, November 17
happy STuDYing=}
yeaaaaaaaaaaaayeaaaaaaaa,Buzy sUdaH
· 1) PrEsent
HSC 224 di tunda ke nExt week
2) Saimen
Hsc 224,esOk da kne anta still baru 8 pages,nO idea...mlm ni da kne print Out
· 3) rEpOrt
refleksi n Expeted OutpUt gak knE anta jUmaat mnggU depan
· 4) mEngjar
fOr PGT 224, 1.12.2011
· 5) Anta
kritik pedagOgi Bahasa 2.12.2011(xbUat agy,by d way bUku pun xde agy)
· 6) Pengajaran
kOmsas fOt PPG 214 pada 21.12.2011,dah la kne ngajO sOram2 jee..sedih
------> stUdywEEk start 24.12-2.01
------>EXam 3.1 da start hingga xsUre
·
Wednesday, November 16
i'm married=)
salam Syg sumEr~~~~
pErcaya atau tak,i’m jUst
married on 8 nOvember 2011-11-16 ,just baru beberapa hari yang
lepas,alhamdulillah aku telah selamat menjadi seOrang isteri yang sah pada umur
aku 22 tahun kepada jejaka tercinta yang telah aku kenal n mendalami hati dan
budinya selama 6 tahun,,,yep betul aku telah menjalinkan hubungan cintan-cintun
yang pada mulanya hanya aku anggap percintaan biase dan akhirnya percintaan ini
telah menyatukan kami sebagai pasangan suami isteri pada hari raye ke-3
aidiladha.. perasaan aku lps kawen???mestilah gembira dapat kawen dgn orang
yang kita sayang kan,,..hehe,,ape lagi nk tulis ea....hUrm kehidupan befOre n
after kawen of cOz la very2 berbeza kan......dUlu sume sOrg2,,lps kawen dah
berdUa...yang plg terase kebahgiaan bila dapat menjadi makmum kepada
suamiku,,wah bestnyee mcm xcaye je,dulu smyg sorg2,,mkmum dgn ayah or
mak...skUnk smbhyg ngn suami...hehehe....bEst sgt...sape xkawen lagi tu cepat2
lah kawen ye....nanti aku update lagi erk.....cOntinue my saimen cOz i’m still
stUdy in usm..lambatnyee abes stUdy,terpisah jap ngn my husband T____T
Subscribe to:
Posts (Atom)